diumenge, 10 de març del 2013

CONVENT DE MONGES

 




 La meva germana Conxita i la
seva amiga Rosa, amb les seves
bicicletes i l'uniforme de cada dia.












 

 Algunes de les monges i alumnes internes que antigament residien al convent, vestint l'uniforme dels diumenges. Ara aquest edifici esta dirigit pels pares Franciscans de la Creu Blanca on cuiden a persones descapacitades.



 També teníem un gran col·legi. El Col·legi Santa Anna, dirigit per les germanes Dominiques de la Anunciata. Unes monges que eren molt rectes en la educació, peró ensenyaven desde parvulari fins a batxillerat, comerç, idiomes i per les noies - amb edat de casar-se - anaven a classe de "Escuela-Hogar" on les ensenyaven a fer els llits ben fets, a cuinar diferens plats, a parar una taula ben maca, amb definitiva a portar una casa. També podíem estudiar solfeig tocant la guitarra o el piano.
Recordo que, cada dia teniem que anar a missa i no podiem entrar a l'esglesia sense mantellina i com que jo era una miqueta despistada, sempre la perdia pel cami, llavors cada dia em tocaba estar castigada o per la mantellina o perque tenia la "bona" costum de pessigar a les meves companyes.




                      

3 comentaris:

  1. Cecília estàs fent un bloc preciós, de veritat que m'encanta.

    ResponElimina
  2. Cecilia aquesta historia del teu poble m'agrada molt i em recorda que jo quan era molt petita tambè vestia uniforme a les monjes. Tot plegat et queda molt bè i coneixem la historia del Castell del Remei.

    ResponElimina
  3. Trobo molt interessant tot el que expliques. És molt curiós saber com es vivia fa tan sols uns pocs anys. Sembla mentida com ha canviat tot.

    ResponElimina