diumenge, 23 de març del 2014

UN PETIT RESUM HISTORIC

  Construcció de l'edifici de la Fàbrica. any 1905 . Durant la guerra civil la Fàbrica va servir de seu de l'XIè batalló de l'exèrcit republicà, els seus passadissos subterranis servien com ha refugi antiaeri, per les seves instal·lacions hi van passar gent com el general Galán o Dolores Ibarruri, mes coneguda com la Passionària.


Es l'únic conjunt arquitectònic d'aquest tipus a la demarcació de Lleida , la Colònia de la Fabrica d'Artesa de Segre té un important espai dintre l'historia, l'arquitectura i l'economia del segle xx.
Edifici de la Fàbrica.
Any 2014

5 comentaris:

  1. Si, es pot visitar però pensa que estic escrivint un petit resum del passat,en la actualitat esta mol reformat donat que hi ha un ampli ventall d'usos.

    ResponElimina
  2. hola
    He llegit que la seva família va treballar a la fàbrica, som una parella que l'any 2007 vam comprar part de l'escola, des de llavors busquem fotografies de la Colònia especialment de l'escola, potser vostè ens pugui ajudar i dir-me on puc trobar-les.
      Acabo de llegir el llibre Bales de Cotó, escrit per Neus Olives Pardo, m'a encantat. És un llibre que narra les vivències de les persones que van viure i van treballar allà. M'a fet molta il.lusió, qui té una casa amb tanta història ???
    Moltes gràcies
    Atentament
    Nuria

    ResponElimina
  3. Hola, Sento no disposar de fotografies antigues de la Colònia, miraré de busca'n una de l'escola, la meva tieta crec que amb va parlar que en tenia alguna, amb mol d'august miraré de trobar-la, però no els hi poc assegurar. Si son tan amables d'enviar-me el seu correu per si trobo aquesta foto. Estaré amb contacte tan aviat com sàpiga alguna cosa. Una abraçada Cecília

    ResponElimina
  4. Moltíssimes gràcies, el meu correu és roadan7@gmail.com
    Qualsevol fotografia serà benvinguda, perquè l'únic que tinc és el que vostè ha publicat, que són les mateixes que hi ha al llibre.

    ResponElimina